Architektura a design
Pop art is not dead! 7 prvků, jak ho poznáte
Andy Warhol, výtvarník, filmový tvůrce a vůdčí osobnost amerického hnutí pop art, přesně před padesáti lety prohlásil, že v budoucnosti zažije každý svých 15 minut slávy. Umělecký směr, jehož je ikonou, zažívá slávu nepřetržitou, a to se odráží také v interiérech.
Legendární designéři a architekti, které tehdy nové hnutí oslovilo, zareagovali bleskově a mnoho z jejich produkce se oprávněně s velkým úspěchem prodává dodnes. Není však nutné čerpat pouze z nich. Stačí se jimi inspirovat a radostnou atmosféru zářivých barev si užívat i v kombinaci s některými méně křiklavými styly.
Co je tedy pro pop art typické?
1. Barevnost!
Syté odstíny nejlépe teplých barev na velkých plochách.
2. Divoké kombinace
Chuť experimentovat odrážející se v divokých kombinacích tvarů, vzorů, materiálů a barev.
3. Zaoblené tvary
Měkké formy, nejčastěji v podobě přívětivých oblých linií, které ve své době byly v souvislosti s prvními lety do vesmíru někdy charakterizovány jako futuristické.
4. Hravost!
Třeba svítidlo pojaté jako klícka i s ptáčky, křeslo ve tvaru srdce nebo obrovské ironizující nápisy (nejlépe neonové s podsvícením).
5. Všudepřítomný plast
Plasty, jejichž masová výroba v 60. letech zajistila, že byly všude. Nejde zrovna o příliš ekologickou variantu, ale pokud se vám podaří ulovit nějaký vintage kousek, vlastně tak budete recyklovat.
6. Komiks
Komiks, který tehdy výtvarník Roy Lichtenstein uvedl velmi svérázným a originálním způsobem do nového kontextu.
7. Nadsázka
Pop art parodoval konzumní způsob života a jedním z jeho ústředních témat byla masovost. Do umění tak pronikly nejrůznější běžné spotřební produkty včetně banálních předmětů, které měly být přesnou replikou skutečnosti bez jakékoliv stopy osobnosti umělce.
You must be logged in to post a comment Login